On lasilla kilohintaa! 60 000e / kpl, pitäisikö kysyä Rajalasta josko saisi 2gb muistikortin kaupan päälle, jos ostaisin kolme kakkulaa köntässä?…halapaa halapaa… 😀
Tero Pelkonen
Tilataan siikalaiset kimpassa. Saa ryhmäalennusta. Se Tiilikan retkikin kun on tulossa.
Tekstissä on hauska yksityiskohta ”lens was never designed for real world use, and was never functional.” Ei siis löydy esimerkkikuvia, saatikka arvioita mistään.
Sen sijaan nuo jutussa mainitut Zeiss 50mm f/0.7 ja Zeiss 35mm f/0.7 ovat vuokrattavissa jostain. Hinta lienee jotain muuta kuin kohtuullinen. Canon on tehnyt joskus 60-luvulla myös 50mm f/0.95 optiikan. Tuota ei muistaakseni saa millään sovitteella ainakaan Canonin digirunkoon.
VilleM
Mikähän logiikka on suunnitella linssi jota ei ole tarkoitettu toimivaksi tai ”oikeasti” käytettäväksi…no kukin tyylillään.
Tuosta f/0,7 Zeissistä puheenollen, kattelin elokuvan jota varten ko. objektiivi oli valmistettu eli Barry Lyndonin. En tiedä johtuuko kinofilmiä ienemmästä elokuvaformaatista, mutta ei jälki kovin kummoista ollut, teräväpiirrostakaa juuri mitään iloa tullut. Juutuubista löytyy myös huonolaatuisia videoklippejä elokuvasta jos haluaa ihmetellä tuon aberraatiopesän jälkeä.
Tero Pelkonen
Stanley Kubrick oli kyseisen elokuvan ohjaaja. Entinen valokuvaaja, joka oli kiinnostunut elokuvissaan erilaisista kokeilevista kameratyöistä ja linssitekniikasta yleensä. Barry Lyndon kuvattiin jo vuonna 1975 ja elokuvan eräässä kohtauksessa kyseistä linssiä käytettiin. Itse pidän jäljestä ja etenkin sen tuomasta tunnelmasta enemmän kuin nykyajan steriilistä hypertarkasta elokuvapiirrosta.
Tero Pelkonen
Tämän vanhan Zeiss-linssin todellinen hintahan ei olisi niin päätähuimaava, ellei tämä kyseinen herra olisi sitä yhdessä elokuvassaan muutaman minuutin kohtauksessa käyttänyt.
Tero Pelkonen
Sinänsä todella osuva tämä Jannen ilmaisu tästä linssistä.. ”aberraatiopesä.
On lasilla kilohintaa! 60 000e / kpl, pitäisikö kysyä Rajalasta josko saisi 2gb muistikortin kaupan päälle, jos ostaisin kolme kakkulaa köntässä?…halapaa halapaa… 😀
Tilataan siikalaiset kimpassa. Saa ryhmäalennusta. Se Tiilikan retkikin kun on tulossa.
Tekstissä on hauska yksityiskohta ”lens was never designed for real world use, and was never functional.” Ei siis löydy esimerkkikuvia, saatikka arvioita mistään.
Sen sijaan nuo jutussa mainitut Zeiss 50mm f/0.7 ja Zeiss 35mm f/0.7 ovat vuokrattavissa jostain. Hinta lienee jotain muuta kuin kohtuullinen. Canon on tehnyt joskus 60-luvulla myös 50mm f/0.95 optiikan. Tuota ei muistaakseni saa millään sovitteella ainakaan Canonin digirunkoon.
Mikähän logiikka on suunnitella linssi jota ei ole tarkoitettu toimivaksi tai ”oikeasti” käytettäväksi…no kukin tyylillään.
Tuosta f/0,7 Zeissistä puheenollen, kattelin elokuvan jota varten ko. objektiivi oli valmistettu eli Barry Lyndonin. En tiedä johtuuko kinofilmiä ienemmästä elokuvaformaatista, mutta ei jälki kovin kummoista ollut, teräväpiirrostakaa juuri mitään iloa tullut. Juutuubista löytyy myös huonolaatuisia videoklippejä elokuvasta jos haluaa ihmetellä tuon aberraatiopesän jälkeä.
Stanley Kubrick oli kyseisen elokuvan ohjaaja. Entinen valokuvaaja, joka oli kiinnostunut elokuvissaan erilaisista kokeilevista kameratyöistä ja linssitekniikasta yleensä. Barry Lyndon kuvattiin jo vuonna 1975 ja elokuvan eräässä kohtauksessa kyseistä linssiä käytettiin. Itse pidän jäljestä ja etenkin sen tuomasta tunnelmasta enemmän kuin nykyajan steriilistä hypertarkasta elokuvapiirrosta.
Tämän vanhan Zeiss-linssin todellinen hintahan ei olisi niin päätähuimaava, ellei tämä kyseinen herra olisi sitä yhdessä elokuvassaan muutaman minuutin kohtauksessa käyttänyt.
Sinänsä todella osuva tämä Jannen ilmaisu tästä linssistä.. ”aberraatiopesä.