Varsin vaikuttavaa jälkeä jälleen! Ykköskuvan kuvakulma on riemastuttava ja horisontin vinous sopii kuvaan kuin tukka highlanderille. Pinotut ötökkäkuvat, syväterävyyksineen avaavat kokonaan uuden maailman…hienoja kaikki. Näistä erityisesti kuva 5 tekee vaikutuksen! Tikankonttikuvia kävin jo aiemmin ihailemassa ”Pallopanoraamasivustolla”. Bravo, priimaa. Onko näissä tikankonttikuvissa käytetty pinoamistekniikkaa?
Joopa, ei tuollaisiin syväterävyysulottuvuuksiin tikankonteissa pääse mitenkään (ellei sitten croppaa rajusti) järkkärillä ilman pinohommia. Hyvin ovat onnistuneet, oikein hyvin! Voi kun tuossa toisessa vielä olisi taustan konttikasvusto ulottunut tuonne vasempaan yläkulmaankin!
Ötököiden pinokuvat kertovat jo paljon niiden ominaisuuksista. Tarpeeksi rauhallinen ötökkä ja tuollainen otettuna luonnossa, niin sitten vielä enemmän aplodeja!
Viisaan näköinen naakka toiseksi viimeisessä. Alin valopallo sijoittuu hieman hankalasti nokan ”päälle”, muutenhan taustakin pelittää ihan mukavasti.
Oinosenmäen panoraama osuu minun makuuni, hieno!
Tuo kielokinhan on pinotavaraa, eikö vain?
Mirjaliisa
Onpas taas upeita kuvia. Mutta mitäs sae PINOAMINEN taas tarkoittikaan?
Elikkäs, otetaan iso läjän kuvia ja tarkennetaan jokainen kuva eri kohtaan ja poimitaan näistä kuvista sitten valmiiseen kuvaan vain terävimmät alueet. Tietysti kuvia voi pinota montaa muutakin tarkoitusta varten kuin vain syväterävyyttä jatkaen.
MarkkuU
Onpas tasokas sarja. Tekniikka on hallussa ja tuo pinoaminen on kylllä kutkuttavaa makroilukikkailua, kun sen osaa. Ykkösessä veikistellään monella tavalla, hauska. Kielokuvan kukinto nousee hienon korostuneesti ja kokonaisuudessaan terävänä esiin taustastaan. Vitosen kärsäkäs on jo pelottava ja pinoamistoteutus huippua. Puijon torni leikittelee pyöreilllä muodoillaan linkkipeilien yksityiskohdista alkaen, katoksen särmä vetää katseen pyöreyssäännön rikkojana ja neliörajaus sopii mielestäni tällaiseen pyöreyttelyyn. Ysin tikankontti taustoineen on hallittu kokonaisuus. Naakan höyhenpuvun sävyt ja yksityiskohdat on saatu komeasti esille – tummat höyhen- ja karvapeitteet tahtovat olla haasteellisia kuvattavia/käsiteltäviä. Viimeinen panoraama nousee mun listalla kärkiotokseksi, siinä on maisemadramatiikkaa.
Varsin vaikuttavaa jälkeä jälleen! Ykköskuvan kuvakulma on riemastuttava ja horisontin vinous sopii kuvaan kuin tukka highlanderille. Pinotut ötökkäkuvat, syväterävyyksineen avaavat kokonaan uuden maailman…hienoja kaikki. Näistä erityisesti kuva 5 tekee vaikutuksen! Tikankonttikuvia kävin jo aiemmin ihailemassa ”Pallopanoraamasivustolla”. Bravo, priimaa. Onko näissä tikankonttikuvissa käytetty pinoamistekniikkaa?
Joo on ne nekin pinottuja.
Joopa, ei tuollaisiin syväterävyysulottuvuuksiin tikankonteissa pääse mitenkään (ellei sitten croppaa rajusti) järkkärillä ilman pinohommia. Hyvin ovat onnistuneet, oikein hyvin! Voi kun tuossa toisessa vielä olisi taustan konttikasvusto ulottunut tuonne vasempaan yläkulmaankin!
Ötököiden pinokuvat kertovat jo paljon niiden ominaisuuksista. Tarpeeksi rauhallinen ötökkä ja tuollainen otettuna luonnossa, niin sitten vielä enemmän aplodeja!
Viisaan näköinen naakka toiseksi viimeisessä. Alin valopallo sijoittuu hieman hankalasti nokan ”päälle”, muutenhan taustakin pelittää ihan mukavasti.
Oinosenmäen panoraama osuu minun makuuni, hieno!
Tuo kielokinhan on pinotavaraa, eikö vain?
Onpas taas upeita kuvia. Mutta mitäs sae PINOAMINEN taas tarkoittikaan?
Elikkäs, otetaan iso läjän kuvia ja tarkennetaan jokainen kuva eri kohtaan ja poimitaan näistä kuvista sitten valmiiseen kuvaan vain terävimmät alueet. Tietysti kuvia voi pinota montaa muutakin tarkoitusta varten kuin vain syväterävyyttä jatkaen.
Onpas tasokas sarja. Tekniikka on hallussa ja tuo pinoaminen on kylllä kutkuttavaa makroilukikkailua, kun sen osaa. Ykkösessä veikistellään monella tavalla, hauska. Kielokuvan kukinto nousee hienon korostuneesti ja kokonaisuudessaan terävänä esiin taustastaan. Vitosen kärsäkäs on jo pelottava ja pinoamistoteutus huippua. Puijon torni leikittelee pyöreilllä muodoillaan linkkipeilien yksityiskohdista alkaen, katoksen särmä vetää katseen pyöreyssäännön rikkojana ja neliörajaus sopii mielestäni tällaiseen pyöreyttelyyn. Ysin tikankontti taustoineen on hallittu kokonaisuus. Naakan höyhenpuvun sävyt ja yksityiskohdat on saatu komeasti esille – tummat höyhen- ja karvapeitteet tahtovat olla haasteellisia kuvattavia/käsiteltäviä. Viimeinen panoraama nousee mun listalla kärkiotokseksi, siinä on maisemadramatiikkaa.